torsdag 19 juli 2012

Snart åker vi!

Jacob, ungdomsledare i Kvarnforskyrkan, delar tankar inför resan:

 

TVÅ DAGAR KVAR!

Det är helt galet egentligen, att det snart är dags för oss att åka. Så länge som vi har haft siktet inställt på det här så känns det lite smått overkligt att det snart är på väg att bli verkligt.

Jag började jobba i vår församling hösten 2010. Församlingens tidigare ungdomsledare hade då börjat kolla på möjligheten att åka på en missionsresa med ungdomsgruppen. Redan där började väl tankarna växa hos mig – vad coolt det vore att få ta med de här fantastiska ungdomarna på en missionsresa.

När sedan UMU har sin bas så nära vår kyrka kändes det rätt givet att eventuell resa skulle bli med dem. När jag sedan träffade Lisa så fick jag ett mycket gott intryck av henne och det kändes bra att ha ett samarbete med UMU. Det mesta jag hört om UMU har dessutom bara varit positiva ord. Det finns många nöjda UMU:are runt om i vårt land!

När de så skulle förbereda sin satsning mot Berlin förra sommaren var jag väldigt sugen på att följa med, men snart insåg vi att vi hade lite tight med tid för att kunna hinna samla pengar för den resan, därför blev det naturligt att drömmen sköts upp till den kommande sommaren, då UMU dessutom skulle åka till England – under OS!


Så typ sen i mars-april ifjol har jag drömt om den här resan, sen våren 2011 har jag haft fokus på den här resan. Galet, men på lördag är vi där. På lördag drar vi igång. Det ska bli kul och spännande. Jag har stora förväntningar på resan, jag hoppas och tror att det inte bara ska få bli en chans för mig att fördjupa min relation med Gud utan jag tror också det kan få bli en resa där våra ungdomar kommer få se en del av Guds oerhört stora kärlek. En resa där vi får växa, dels som människor men också som kristna. Och en resa där vi får dela kärlek till andra människor, visa på en omsorg utöver det vanliga. Upptäcka Guds kärlek och omsorg i de människor vi möter.

Jag vet att jag vill komma närmare Gud och tror att om vi som grupp har den inställningen så kommer vi att få upptäcka mer av Honom. För (precis som Jakob skriver i sitt brev) om vi närmar oss Gud, då kommer han att närma sig oss.. :)

 

Vi ses på lördag!

 

Jacob

 

1 kommentar:

  1. Om inte det hör peppar en så vet jag inte vad som gör det!! :-) Så gött! Snart kör vi!

    SvaraRadera