måndag 9 augusti 2010

Skapelsedramat

Tror mig nu ha hittat dramat som KingsKids teamet från Vitryssland (läs mer här) gjorde till Evanescance låt "Bring me to life".


De gjorde inte exakt som de gör i denna film. De använde kvistar med löv vilket gjorde dem mer trädlika! Sen inser jag också att Adam-och-Eva-historien är lite kreativt tolkad - inte helt som det står. Gud gav Adam instruktionerna om kunskapens träd före Eva fanns, och om Adam sa nåt till Eva så finns det inte nerskrivet... Det kanske jag skulle vilja ändra om jag skulle leda det, men annars tycker jag att det är fantastiskt.

Låten är väldigt stark och att den visar så tydligt att det finns ett val att göra är viktigt och kraftfullt. I KingsKids teamets version valde "Adam" att gå ut genomträden, verkligen att gå bort och "gömma" sig från Gud - så starkt!
Vilken bra kallelse till mission!

Hoppas att ni har det bra vänner!
Kram,
Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar